Nghiên cứu xác định tham số của kết cấu chống neo cho đường lò bằng phương pháp số

- Tác giả: Đào Viết Đoàn
Cơ quan:
Trường Đại học Mỏ - Địa chất
- *Tác giả liên hệ:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- Nhận bài: 08-05-2019
- Sửa xong: 21-11-2019
- Chấp nhận: 10-12-2019
- Ngày đăng: 31-12-2019
- Lĩnh vực: Xây dựng Công trình ngầm và Mỏ
Tóm tắt:
In this paper, used numerical method by simulation bolt support for coal roadway in Flac software and establish a model to calculate and choice parameters of rockbolt. From the simulation results with the based on input conditions, analysis of deformation surrounding rock roadway had presented.
1 .康红普,王金华等者.煤巷锚杆支护理论与成 套技术:煤崽工业出版社.7-2017

2. 勾攀峰.煤巷锚杆支护.中国 矿大出版社.02-1999. _

3. 良,坪雷:杨新安.锚杆锚固力与锚固技 术.煤炭工Й出版社:11-1998

4. Bao H.L., Meng Y.P., Wu X.T., GX. Ho. Numerical simulation of detormation mechanism of deep inclined roadwaỵ [J]. Jou「nal of He fei University of Technology, 2012 (5): 673-677.

5. Jing H.H.,Hu G., He X. study on numerical simulations for mechanism of the f[oor heave ỉn inclinếd stratum roadvvay [J]. Ground Pressure and strata Control. 2001 (1): 14-16.

6. Wu Hai, Zhang Nong, VVang Wei Jun,Peng Gang. Simulation and contro! of deep roadway deĩormation characteristics vvithỉn indined rock strata. Journal of Hunan Unỉversíty of Science & Technology. 2013.

7. Itesca. Flac Fast Lagrangian Analysis of Continua. User,s Guide. Third Edition, April 2005. 
Các bài báo khác







